Wat is pre-order?
Een pre-order is een vooruitbestelling van een nieuw aangekondigd artikel. Dit artikel is vaak nieuw in ons assortiment. Omdat u nu al besteld ontvangt u een flinke korting als dank voor het vertrouwen.
Wanneer wordt mijn product geleverd?
Zodra het artikel op voorraad is wordt u op de hoogte gehouden betreft de levering. De verwachte levertijd is terug te vinden op de pre-order pagina of bij de productinformatie.
Wat als het product niet wordt geleverd?
Indien het product niet meer geleverd kan worden stellen wij iedere klant hier van op de hoogte. Het betaalde bedrag wordt vervolgens binnen 14 dagen terug gestort.
Toch niet helemaal tevreden over uw bestelling? Geen probleem, u heeft recht op de wettelijke 14 dagen bedenktijd. Maak gebruik van onderstaande stappen om uw bestelling terug te sturen.
Controleren:
Controleer het product of deze nog voldoet aan de door ons gestelde retourvoorwaarden.
2. Invullen retourformulier:
Vul het retourformulier in en voeg deze toe aan uw retourzending Download hier het formulier
Verzending:
U kunt uw product retour sturen naar het volgende adres:
e-Columbus B.V.
t.a.v. Petlux Retouren
Trasmolenlaan 12
3447GZ Woerden
Let op! Het risico, dus ook de bewijslast, voor terugsturen ligt bij de verzender.
Vooral bij duurdere producten raden wij aan om deze aangetekend en verzekerd te versturen.
4. Aanmelden
De retourzending kan aangemeld worden via een mail-reactie o.v.v. uw bestelnummer en een link naar de track&trace.
5. Ontvangst:
Bij ontvangst controleren wij de retourzending. Dit kan tot 2 weken duren.
Voldoet het product aan de algemene voorwaarden? Dan betalen wij u netjes uit.
Voldoet het product niet aan de algemene voorwaarden? Afhankelijk van de overtreden voorwaarden wordt een deel of het volledige bedrag ingehouden.
Indien u hier van af ziet, en dus het artikel wilt behouden, zijn de eventuele retourkosten voor eigen rekening.
6. Betaling:
Zodra de retourzending in goede staat is ontvangen vervalt de betalingsverplichting of wordt het reeds betaalde bedrag binnen 5 dagen teruggestort.
Kosten:
Stuur u de zending retour? dan komen de verzendkosten voor eigen rekening.
Meer informatie:https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
Je mag het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het wenst te behouden. Denk daarbij aan de mogelijkheden die je ook in een fysieke winkel hebt.
In de zogenaamde fysieke winkel kun je geen kroket bakken in de friteuse en kun je geen wasje draaien in de machine. Ook kun je zogenaamde blisterverpakkingen (bijvoorbeeld van batterijen) niet openen. Maar je kunt wel een rondje lopen op je nieuwe schoenen of een jas passen.
Als je een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te bekijken wat je er mee kunt doen, dan levert dit waarschijnlijk een waardevermindering op. Wij mogen deze kosten bij jou in rekening brengen.
Tip: Ga ook voorzichtig met de verpakking om en houd er rekening mee dat het product weer verkocht kan worden.
Meer informatie:https://www.thuiswinkel.org/vragen/wat-mag-ik-doen-met-een-product-voordat-ik-besluit-om-het-retour-te-sturen/
Is het artikel kapot gegaan binnen de garantieperiode en is er spraken van een ondeugdelijk artikel? Dan heeft u recht op de wettelijke garantie.
Heeft u het product onvolledig of met gebruikerssporen ontvangen? Meld dit dan zo spoedig mogelijk bij ons.
Onvolledigheid:
Onvolledigheid of een defect van een artikel moet binnen 48u na levering aan ons worden gemeld.
Een onvolledig artikel, een artikel met gebruikerssporen óf een defect wat niet binnen 48u is gemeld wordt niet meer geaccepteerd.
Kosten:
Stuur u de zending retour? dan komen de verzendkosten voor eigen rekening.
Is uw zending onvolledig? dan worden de aanvullende onderdelen geheel kosteloos toegezonden.
Garantie:
De garantie voor onze producten is 1 jaar vanaf de aankoopdatum. Is het product elektronisch? Dan is dit 2 jaar vanaf de aankoopdatum. Eventuele wijzigingen en/of aanpassingen aan het product zullen de garantie ongeldig maken. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door onjuist gebruik van het product. Lees voor gebruik de handleiding.
Meer informatie:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
Definities
1. PETLUX premium: e-Columbus B.V., gevestigd te Woerden onder KvK nr. 7690404
2. Klant: degene met wie PETLUX premium een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: PETLUX premium en klant samen.
4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.
Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens PETLUX premium.
2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
Prijzen
1. Alle prijzen die PETLUX premium hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
2. Alle prijzen op die PETLUX premium hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan PETLUX premium te allen tijde wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die PETLUX premium niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Herroepingsrecht
Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
1. het product niet is gebruikt
• het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
• het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
• het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen (ondergoed, badkleding, enz.)
•het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
• de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
• De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
2. op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
o zodra de consument het eerste product bij een abonnement heeft ontvangen
o zodra de consument een dienst voor het eerst heeft afgenomen
o zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
o De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via klantenservice@petlux.nl, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van PETLUX premium, www.petlux.nl, kan worden gedownload.
3. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan PETLUX premium, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
4. De kosten voor retourneren komen voor rekening van de klant.
5. Indien de aankoopkosten en eventuele overige kosten (zoals verzend- en retourkosten) volgens de wet voor terugbetaling in aanmerking komen, zal PETLUX premium deze kosten binnen 14 dagen na ontvangst van het tijdige beroep op het herroepingsrecht, terugbetalen aan de consument, op voorwaarde dat de consument het product tijdig aan PETLUX premium heeft geretourneerd.
Opschortingsrecht
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Retentierecht
PETLUX premium kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van PETLUX premium heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
1. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan PETLUX premium.
2. PETLUX premium is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.
Verrekening
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan PETLUX premium te verrekenen met een vordering op PETLUX premium.
Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij PETLUX premium, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft PETLUX premium het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan PETLUX premium kan tegenwerpen.
Levertijd
1. De door PETLUX premium opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische bevestiging) heeft gekregen van PETLUX premium.
3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij PETLUX premium niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.
Feitelijke levering
De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.
Transportkosten
Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.
Verpakking en verzending
1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan PETLUX premium niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan PETLUX premium, bij gebreke waarvan PETLUX premium niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
Bewaring
1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige danwel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.
Garantie
1. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
2. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.
Vrijwaring
De klant vrijwaart PETLUX premium tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door PETLUX premium geleverde producten en/of diensten.
Klachten
1. De klant dient een door PETLUX premium geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant PETLUX premium daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
3. Consumenten dienen PETLUX premium uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort¬koming, zodat PETLUX premium in staat is hierop adequaat te reageren.
5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat PETLUX premium gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Ingebrekestelling
1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan PETLUX premium.
2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling PETLUX premium ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
Als PETLUX premium een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan PETLUX premium verschuldigd zijn.
Aansprakelijkheid PETLUX premium
1. PETLUX premium is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Indien PETLUX premium aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
3. PETLUX premium is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
4. Indien PETLUX premium aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Vervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van PETLUX premium vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.
Recht op ontbinding
1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer PETLUX premium toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door PETLUX premium niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat PETLUX premium in verzuim is.
3. PETLUX premium heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, danwel indien PETLUX premium kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.
Overmacht
1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van PETLUX premium in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan PETLUX premium kan worden toegerekend in een van de wil van PETLUX premium onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk¬heid niet van PETLUX premium kan worden verlangd.
2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer¬virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor PETLUX premium 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat PETLUX premium er weer aan kan voldoen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
5. PETLUX premium is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.
Wijziging van de overeenkomst
Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
Wijziging algemene voorwaarden
1. PETLUX premium is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal PETLUX premium zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
Overgang van rechten
1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van PETLUX premium.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat PETLUX premium bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar PETLUX premium is gevestigd/ praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.